dinsdag, december 30, 2008

Eric zal broer Herman ontzien

Nu Herman Van Rompuy de nieuwe premier wordt, zal zijn broer Eric zijn communautaire toon milderen. Eric Van Rompuy staat bekend voor zijn gespierde communautaire verklaringen, maar wil naar eigen zeggen zijn broer niet in de problemen brengen.

"Als ik mij over bepaalde dingen zal uitlaten, dan zal ik er rekening moeten mee houden dat men zal proberen in mijn voorstellen interpretaties te vinden die mijn broer in problemen kunnen brengen. En dat wil ik tegen elke prijs vermijden. Mijn rol zal dus ook veranderen", zei de CD&V-politicus uit Zaventem op de Franstalige tv-zender RTL-TVi.

Nadat NVA is buitengegooid, wordt nu ook de "Vlaamse" vleugel van CDenV monddood gemaakt.
Alles op deze webstek mag overgenomen worden mits duidelijke bronvermelding. De redactie van Klauwaert