vrijdag, december 07, 2007

VIJF WITTE RAVEN (OF VLAAMSE LEEUWEN?)

En dan de vijf witte raven onder dit select gezelschap van BV’s die Vlaamsgezind of politiek incorrect weerwerk boden:

“De lange formatie heeft niets te maken met de onkunde van Leterme. Hij houdt gewoon vast aan zijn eisen. De Vlamingen hebben in het verleden altijd toegegeven, in ruil voor een postje. Ze mogen niet overdrijven, maar ze mogen wel op hun strepen staan. De Walen hebben de Vlamingen altijd gezien als een lamme goedzak, nu zullen ze ons meer waarderen. Daar ben ik van overtuigd”, (even) slimste mens Freddy De Kerpel (bokser)

“Much ado about nothing. Deze formatiecrisis toont aan dat we in ons land geen echte problemen hebben om ons druk over te maken. Kijk eens rond in de rest van de wereld. Ik denk dat wat België betreft de tijd rijp is om te splitsen. We moeten hier niet mee blijven doorgaan. Ik ben een Vlaming, daar voel ik me prima bij”, Marc Van Ranst (professor virologie)

“Iedereen heeft in een zeer vroege fase standpunten ingenomen waarop weinig marge zit. Wie nu toegeeft, betaalt in 2009 de rekening. Het is een principiële strijd, wat ik toejuich. Tegelijk ook een rauw gevecht om zelfbehoud. De N-VA kan weer de zweeppartij van weleer worden”, Jan Verheyen (filmregisseur)

“Ik vind dat de onderhandelaars goed bezig zijn. Het aanslepen van de gesprekken is geen probleem. In Nederland hebben ze al eens veel langer over een formatie gedaan en geen haan die ernaar kraaide. Het gaat tenslotte over fundamentele problemen. De onderhandelaars en de formateur verdienen krediet”, Pieter Aspe (schrijver en eerder in Humo zelfverklaard voorstander van een onafhankelijk Vlaanderen).

“… Van die doemscenario’s van onze captains of industry merk ik persoonlijk niets. En het Belgische imago, dat zal me worst wezen…”, Filip Joos (voetbalverslaggever)

Alles op deze webstek mag overgenomen worden mits duidelijke bronvermelding. De redactie van Klauwaert