maandag, oktober 08, 2007

De Wever vindt gebaar Dedecker ''groots''

Jean-Marie Dedecker koestert geen wraakgevoelens meer ten aanzien van Bart De Wever en zijn N-VA. Sterker: hij zoekt opnieuw aansluiting met de Vlaams-nationale partij.

Omdat het onzeker blijft of de oranje-blauwe regeringsvorming wel een betekenisvolle staatshervorming oplevert, zoekt Dedecker opnieuw aansluiting met de N-VA. "We hebben nu eenmaal dezelfde sociaal-economische en Vlaamse boodschap", zegt hij.

Op de vraag of hij droomt van een "postelectoraal kartel", antwoordt Dedecker: "Ik droom niet van een postelectoraal kartel, maar wel dat een aantal N-VA'ers een acute aanval van gezond verstand krijgt. Ik heb intussen bewezen dat ik het alleen kan. Waren we samen naar de verkiezingen gegaan, dan hadden we nu een grote partij. Terwijl de N-VA nu niet meer is dan de appendix van CD&V. Ik bied mij aan om CD&V van die appendix te verlossen."


bron: Gazet van Antwerpen


Alles op deze webstek mag overgenomen worden mits duidelijke bronvermelding. De redactie van Klauwaert