woensdag, mei 27, 2009

An Brusseel




































Open-VLD heeft ware toptalenten op hun lijst staan. Een mooi voorbeeld hiervan is An Brusseel.
An Brusseel staat tweede op de lijst van Open-VLD voor het Vlaams parlement in Brussel.
Dit is één van de notities die ze op facebook zette.


Het Vlaams Belang en de democratie: altijd lachen geblazen!
Beste vrienden, zelden post ik mijn conversaties met wanhopig zoekende mannen op het net, maar deze is toch te leuk om jullie te onthouden. Ene Erland (nomen est omen zou ik zeggen) doet me deze morgen een hoffelijk aanzoek, oftewel een "friend request" zoals men dit heden ten dage pleegt te noemen in authentiek Vlaams.... Weliswaar met een oprechte boodschap: hij is kandidaat voor de komende verkiezingen voor het Brussels Parlement en is op zoek naar Vlaamse vrienden in Brussel! Eerlijkheid heb ik al altijd op prijs kunnen stellen, ja. Maar een deftige liberale jongedame is zelden gecharmeerd door Vlaamsche knechtjongens die bruusk met de deur in huis vallen. Dus luidde mijn antwoord als volgt:

Ik denk niet dat we ooit vrienden zullen worden, meneer Pison, en ik wens jou steeds minder vrienden toe. Als er straks in het Vlaams Parlement voor Brussel een VBer minder zal zetelen, zal dat dankzij mijn onophoudelijke inzet zijn om uw ploeg van gestoorde übermenschen wind uit de zeilen te nemen.
Ann Brusseel
2de plaats Vlaams Parlement - lijst 11 - Open vld

Niet zeer subtiel, inderdaad, bescheiden evenmin. Maar mijn bedoeling is duidelijk mijn grenzen te stellen. We zeggen het dagelijks aan minderjarigen die chatten: kom je gore venten tegen met foute bedoelingen, zwier ze dan METEEN uit je chatbox!! Gaat het hier over een mening? Nee! MIJN GRENZEN, punt. Maar hoe draaien die nette VBers het, die een mooie affiche gemaakt hebben met een schattige golden retriever, zo blond als Marie-Rose Morel (toen ze nog haar had)? Denk je nu dat die dekselse Erland iet of wat van zijn über-sokjes geblazen was? No way! hier komt ie:
Dag Ann,
Bedankt voor je berichtje. Ik zie dat je ook politiek actief bent. Persoonlijk vind ik dat altijd knap in deze tijden van onverschilligheid. Beter een mening, dan geen mening. En is democratie niet net een georganiseerd meningsverschil? Veel succes in de verkiezingen alleszins!
vriendelijke groeten,
Erland

Fascisten en de democratie, verhaal van middel en doel. Tijden van onverschilligheid? Bullshit. Iedereen heeft wel zijn / haar zorgen, dat is me tijdens de voorbije campagneweken al opgevallen. Wanneer het Vlaams Belang het over de meerwaarde en de noodzaak van de democratie heeft, huiver ik altijd. De retoriek, de massapsychologie, de gigantische leugen.... MIJN MISSIE NR 1 VOOR 7 JUNI: HET VLAAMS BELANG EEN KOPJE KLEINER MAKEN! HELP MIJ AUB MEE!!

Liefs,
Ann


De verdraagzaamheid en vrijheid waar Open-VLD voor staat wordt bij deze nog eens extra in de verf gezet.
Voor alle duidelijkheid, dit is geen satire, zij meende dit echt.
Als u ons niet gelooft kan u hier kijken:
http://www.facebook.com/home.php#/note.php?note_id=194544070520&comments

Een ander leuk detail: bij haar lievelings auteurs staat niemand minder dan Gabriele D'Annunzio.





Alles op deze webstek mag overgenomen worden mits duidelijke bronvermelding. De redactie van Klauwaert