Vandaag heeft Verhofstadt een campagne van € 1 000 000 gelanceerd om het imago van belgië toch nog te redden.
Al snel kom je het vertrouwde belgicistische propaganda tegen. Deze surrealistische staat wordt nogmaals de hemel in geprezen met de bekende Pijp van Magritte.
Dat men echter zo ver zou gaan dat men het pour-les-flamands-la-même-choseprincipe zouden toe passen hadden we echter niet verwacht.
Als we naar de site http://www.invest.belgium.be/ surfen krijgen we verschillende opties te zien waaronder “invest in Wallonia” en “invest in Flanders”.
Invest in Wallonia
“Alongside the federal government's fiscal measures, Wallonia supports businesses through incentives, auxiliary measures and premiums. It also provides support for recruitment, training, logistics and research and development. In Wallonia , these incentives are enshrined in a special plan to comprehensively revitalise the economy. If you wish to invest or set up a business in Wallonia , then visit www.investinwallonia.be to learn more about all the available opportunities.”
Voor Vlaanderen heeft men er niets beter op gevonden dan de tekst voor Wallonie te kopieren en af en toe de naam Wallonia in Flanders te veranderen.
Invest in Flanders
“Alongside the federal government’s fiscal measures, Flanders supports businesses through incentives, auxiliary measures and premiums. It also provides support for recruitment, training, logistics and research and development. If you wish to invest or set up a business in Wallonia, then visit www.investinflanders.be to learn more about all the available opportunities.”
Het feit dat dezelfde beschrijving voor Vlaanderen als voor Wallonië wordt gegeven zegt veel over de informatie die nieuwe investeerders van deze site kunnen halen.